Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY // Violet dress DIY



Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY

Jak zrobić formę od starej sukienki?


Sukienkę w miarę możliwości rozłożyć na płasko, można pomóc sobie szpilkami i spiąć miejsca na szwach. Przykładając papier odrysować krawędzie poszczególnych elementów, starając się nie naciągać materiału. Tutaj wykorzystałam tylko górną część sukienki.






Gotowe części wykroju już z zapasami na szwy, w tym przypadku 1,5 cm.




Szpilami przypiąć papierową formę do tkaniny. Wcześniej materiał złożyć w taki sposób, aby wycinając uzyskać od razu po 2 elementy tj. prawy i lewy. Forma na środkowa tylną i środkową przednią częśc sukienki to tylko 1/2, ponieważ materiał składamy na pół tak, aby środkowa pionowa oś sukienki przebiegała przez miejsce złożenia materiału. Robimy tak, aby mieć pewność, że element wyjdzie rzeczywiście symetrycznie.

Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY

Wycięte elementy.


Zszyć odpowiednie elementy ze sobą. Szwy zaprasować.


Czas zająć sie dolną częścią sukienki. Materiał znów skladamy w taki sposób, aby mieć jak najmniej cięcia. Będzie to spódnica z połowy koła.



Spódnica i górna falbanka ze zszytymi brzegami.




Połączyć górę z dołem, wszywając jednocześnie pasek.


Przygotować pasek na obszycie dekoltu. W tej kwestii nie jestem mistrzem, więc opiszę temat, gdy zdobędę więcej doświadczenia.




Zapleść warkocz i przyszyć ręcznie do sukienki w miejscu łączenia.



Falbankę i spódnicę podwinąć dołem.


Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY
Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY




Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY

Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY

Fioletowa sukienka z jerseyu z falbanką. Forma od starej sukienki DIY

Komentarze

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Gorące porady DIY

ZrobiszToSam.com - rękodzieło i porady DIY - wyszukiwarka porad DIY

Prawa autorskie

Wszystkie zdjęcia i prace prezentowane na tym blogu są mojego autorstwa. Nie zezwalam na kopiowanie i udostępnianie zdjęć bez mojej zgody. Proszę uszanuj moją pracę. Dziękuje :)